Yemeklerimiz, profesyonel bir ekip tarafından okulumuzda pişirilmektedir. Günlük olarak temin edilen ürünlerimizde hiçbir katkı maddesi bulunmamaktadır. Çocuklarımıza kahvaltı, öğle yemeği, ikindi kahvaltısı olmak üzere üç öğün yemek servisi yapılmaktadır. Buna ek olarak bebeklerimiz için meyve püresi, sebze çorbası gibi ek besinlerin verildiği özel bir program hemşire gözetiminde hazırlanmaktadır. […]
Oryantasyon Çalışmaları: Çocukların evden ve ailelerinden ilk ayrılık deneyimlerini en sağlıklı şekilde yaşamaları için oryantasyon çalışmaları yapılmaktadır. Bu süreçte çocuğun okul ortamına ve öğretmenine yavaş yavaş alışması, güven duyması ve ihtiyaçlarını annesi dışında bir başka yetişkinin de karşılayabileceğini deneyimlemesi için gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar sırasındaki gözlemler aileler ile paylaşılmakta ve çocuğun ev yaşantısı, doğum bilgileri ayrıntılı bir şekilde aileler tarafından edinilmektedir. Bu süreçte problem yaşayan öğrencilere ve velilere gerekli destek ve yönlendirmeler yapılmaktadır. Gözlem ve Raporlama: Tüm çocuklarımız psikoloğumuz tarafından sınıf ortamında gözlemlenir. Oyun ortamında arkadaş ilişkileri, aldığı roller, benimsediği davranış kalıpları, kurallara uyma düzeyi, sosyal becerileri, iletişim düzeyleri, dikkat süresi, sorumluluk alma, paylaşımcılık gibi birçok özelliği hakkında bilgi edinilir. Bu bilgiler ışığında gerekli durumlarda çocuklarla bireysel çalışmalar yapılmaktadır. […]
Çocuğun algı, beceri ve yaratıcı gücünün bir göstergesi olarak ortaya çıkan resim etkinliği aynı zamanda duygusal ve sosyal eğitiminin belirleyici bir unsuru olarak da görülür. Okul öncesinde çocukların resim etkinliklerin sonucunda edinmiş oldukları sanatsal bilgi ve deneyimlerinin duygusal ve sosyal iletişim ve gelişimlerine olan katkısı incelenmiştir.Resim, bireyin duygusal dışavurumunun, kendisini tanımasının, kişiliğinin gelişmesinin ve sosyalleşmesinin en önemli aracıdır. Okul öncesinden itibaren resim eğitimiyle desteklenmiş sosyal ve duygusal kazanımlar, istendik sanatsal bilgi ve beceriler; çocuğun yaşamı süresince olgunlaşıp gelişecek olan yeteneklerinin ve güzel sanatlara ilişkin bakış açılarının gelecekteki zenginlikleri olarak düşünülmelidir. Bu doğrultuda okulumuzda her yaş grubu resim eğitimi almaktadır. […]
Okul öncesi dönemde çocuklar, vücut ve beyin gelişimi açısından hızlı büyüme gösterirler. Çocuklarımızı mikroplardan ne kadar korumaya çalışsak da, bağışıklık sistemleri henüz gelişmediğinden bünyeleri mikroplara açıktır, bu yüzden de bazen hastalanabilirler. Bağışıklık sistemleri güçlü olsun diye evden dışarı çıkmalarına izin vermemek, çocukların sağlıklı büyümelerini sağlamaz. Aksine bağışıklık sistemleri mikroba alışık olmadığından, kalabalık bir ortama girdiklerinde çabuk hastalanmalarına neden olur. Yapılan araştırmalara göre, okul öncesi dönemde yuvaya giden bazı çocuklar o dönemde sık hastalansalar da, sonrasında bağışıklık sistemleri geçirdikleri enfeksiyonlarla güçlenip mikroplara karşı dayanıklılık kazandığından daha az hastalanmaktadırlar. İlkokul dönemine geldiklerinde ise, yuvaya gitmeyen çocuklara göre okul hayatında hastalık nedeniyle daha az devamsızlık yaparlar. Sonuç olarak, çocuklarınızı steril ortamda büyütmeyin. Erken yaşta topluma girmelerine izin verin. Unutmayın ki erken yaşlarda geçirecekleri “tabi enfeksiyon hastalı[…]
Okulumuzda ki yabancı dil eğitimi çalışmalarının temel amacı yabancı dil eğitimi ile ilk kez tanışan çocuklarımıza dil eğitimini sevdirmek ve diğer kültür ve dillere karşı farkındalık yaratmak ve hoşgörü uyandırmaktır. Hedefimiz, çocuklarımız okul sıralarında yerlerini almadan önce Türkçe Dil Etkinliklerinin yanı sıra , Global dillerde de sağlam bir temel oluşturmaktır. İkinci bir dil edinmek için kritik bir yaşta olan çocuklarımıza Global dilleri en zevkli ve en eğlenceli şekilde kazandırmaktadır. Yapılan testlerde okul öncesi dönemde yabancı dil öğrenen çocukların,matematiksel algıda,mantıksal bağ kurmada ve problem çözümlerinde daha başarılı oldukları gözlemlenmiştir. […]
Fen Atölyesi çocukların, ilgi alanlarını genişletmesi, onlara, daha etkili düşünme yollarını öğretmesi, problem çözme yeteneklerini geliştirmesi açısından önemlidir. Çocuklara kendi gözlem ve deneyimleri ile araştırma ve keşfetme imkânı sağlayan özel bir atölyedir. Bu atölyede, çocukta yaradılıştan gelen merak duygusu ve keşfetme dürtüsü, projeler ve deneylerle desteklenir ve geliştirilir. Bu atölyede dünyayı, etrafımızdakileri, en bilimsel ve temel halleriyle ele almaya çalışıyoruz. Çocuklarımıza bilimsel düşünme becerisi katıp ileriki yaşamlarında üretime katıldıklarında neden, nasıl sorularını sorabilen, yeni düşünceler üretebilen, hala merak eden, dünyayı tanımak ve anlamak isteyen çocuklar olsunlar istiyoruz çünkü. Yani aslında sınırları olmasın, çılgınca düşünebilsinler ve deneyebilsinler istiyoruz. […]
Okul öncesi dönemde verilen müzik eğitiminin stratejik amacı geleceğin müzisyenlerini yetiştirmekten daha çok, çocuğun müzik yoluyla etkin ve sağlıklı bir gelişim süreci geçirmesini sağlamaktır. Yapılan bazı araştırmalar, müzik eğitimi ile fen ve matematik, ana dil becerileri, yabancı dil gibi derslerin etkili biçimde öğrenilmesi arasında doğrusal bir bağ bulunduğunu göstermektedir. Ayrıca,okul öncesi müzik eğitiminin duygusal ve yaratıcı zeka kapasitesinin gelişiminde önemli bir rol oynadığı da bilimsel bulgularla ortaya konulmuştur. Müzik etkinlikleri çocuğun psikomotor gelişimini de destekler. Müzik aleti kullanımı çocuğun büyük ve küçük kas gruplarını sıklıkla kullanmasını sağlayarak merkezi sinir sisteminin gelişimine neden olur. Tepki hızı, eşgüdüm, denge ve reflekslerin gelişimi, çocuğun tüm yaşamı boyunca farklı alanlarda kullanacağı önemli kazanımlar olarak görülmelidir. Temel amaç müzik profesyonelleri yetiştirmek olmasa da, doğuştan yeteneği olan çocukların fark edilerek yetenekleri doğrultusunda desteklenmeleri, okul öncesi müzik eğitimi veren eğitimcile[…]
Çocuklar oynarken karar verme, hafızada tutma, stratejik düşünme, gözlem yapabilme, akıl yürütme, problem çözme, kavrama, analiz-sentez ve değerlendirme gibi zihinsel becerileri gelişir. Yaşamın ilk 6 yılını içine alan dönem: beyin ve bilişsel, dilsel gelişimi, motor becerisi, sosyal ve duygusal gelişimi için güçlü bir zemin oluşturur. Okul öncesi dönemi beyin gelişiminin en yoğun olduğu zamandır. Bu dönemde zeka-akıl oyunları çocukların gelişiminde olumlu etkileri bulunmaktadır. Okul öncesi satranç eğitimi çocukların düşünsel becerilerini geliştirir. Olaylara farklı pencerelerden bakabilme alışkanlığı ve perspektifi kazandırır. Yüksek yoğunlaşma gerektirdiğinden, özellikle dikkat dağınıklığı olan çocuklar için etkili bir egzersiz yöntemi olarak da kullanılabilir. Çocuklar, okul öncesi aldıkları bu eğitimle hedef belirleme ve hedefe doğru ilerleme konularında deneyim kazınmış olurlar. Satranç, oyun özellikleri nedeniyle; stratejik düşünme, yapılan hamlelerin sonuçlarını değerlendirme, karşılaşılan sonuçları kabullenme gibi ek kazanımlar sağlar. &C[…]
Okul öncesi grubu çocuklarına özel hazırlanmış "Eğlenirken öğrenme" ilkesine göre hazırlanan oyun destekli Robotik Kodlama eğitimi ile çocuklar, sevimli robotları tasarlayacak, inşa edecek ve hareketlendirecek. Kendi hayal ettikleri robot figürlerini tasarlarken, elektronik dünyasının dili "kodlama yapmayı" öğrenecekler. Değişik eğlenceli oyunlarla ve materyallerle yapılan çalışmalar sonucunda çocukların mühendislik algıları oluşacak ve gelişecektir. Çocukların zeka gelişimine destek olacak bu eğitim aynı zamanda onların yaratıcılıklarına ve akademik başarılarına da katkı sağlayacaktır.Robotik ve kodlama için özel olarak tasarlanan özel setler sayesinde çocukların bu alanda gelişmeler elde etmesi sağlanacaktır. Robotik Kodlama Eğitimin çocuklar için kazanımları: • Çocukların analitik düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişmesini sağlar, • Özgüvenlerinin artmasını ve kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlar, • Takım olarak çalışma konusunda da ciddi anlamda gelişmeler sağlar ve iletişim yönünden geliştirir, • Problem çözme konusunda […]
Erken çocukluk dönemi, gelişim ve temel hareket becerilerin kazanılmasında kritik bir dönem olarak bilinmektedir. Çocuklarda temel hareket becerilerinin kazanılmasında büyüme ve gelişmenin etkisi vardır. Bunun yanında temel hareket becerilerinin dengeli bir biçimde geliştirilmesinde, çocuklara verilen fırsatlar ve hareket eğitimi önemli bir rol oynamaktadır. Okul öncesi dönem eğitiminde çocuklarda yürüme, koşma, sıçrama gibi temel hareketler yanında eğilmek, bükülmek, elle bir nesneyi fırlatmak gibi becerilerin erken yıllardan itibaren desteklenmesi diğer gelişim alanlarını da doğrudan etkilediği için büyük önem arz etmektedir.Spor aktiviteleri araştırıcı düşünme ve problem çözme becerileri gelişimi, kavram gelişimi gibi bilişsel becerileri desteklemektedir. Küçük ve büyük kas motor gelişimi, duygusal ve toplumsal yaşam becerilerinin gelişimini desteklemektedir. Spor etkinlikleri ile çocuğun bedensel farkındalığı artırılmakta, yaşam boyu spor alışkanlığının alt yapısı hazırlanmaktadır. Sonuç olarak; spor etkinilği sayesinde çocuklar, hareket becerilerinden çok daha fazlasını elde etmektedirler. […]